757. 2019 Kempen Evy Kuijpers buitenspel, veldrittraining begint

In de Bergeijkse kermisronde was Evy Kuijpers in juli iedereen te sterk af (Foto Theo van Sambeek)

CCC-Liv renster Evy Kuijpers heeft vorige week zondag bij een val in de finale van de Prudential Ride London een beschadiging aan een tussenwervelschijf opgelopen. Hierdoor kan de renster uit Lierop de rest van dit wegseizoen niet meer in actie komen.

“Als wielrenner val je wel vaker. Normaal zegt het wielerinstinct: ik wil door. Maar dat was nu anders. Ik bleef even staan en voelde dat het niet helemaal goed zat”, vertelt Evy op de website van haar team. Na overleg met de teamarts liet zij een scan maken in het ziekenhuis. “De MRI-scan heeft aangetoond dat de tussenwervelschijf is beschadigd, wat pijnscheuten veroorzaakt. We bekijken nu hoe het behandelplan eruit gaat zien. In ieder geval kom ik dit seizoen niet meer aan koersen toe.” Dat betekent dat zij vandaag, maandag 12 augustus, haar positie in de top van het Belisol Eindhoven Kempenklassement in de kersmisronde van Steensel niet kan verdedigen.

Kuijpers kan desondanks terugkijken op een geslaagd seizoen. “Ik ben goed ontvangen bij CCC-Liv, voelde me er al snel thuis en heb er mijn draai gevonden. Van tevoren vond ik het lastig om verwachtingen uit te spreken, maar ik heb me verschillende keren goed kunnen laten zien, onder meer in de wedstrijden in Drenthe en op het Nederlands kampioenschap”, aldus de renster uit Lierop. “Met de Prudential Ride London had ik m’n eerste koers van het laatste wedstrijdblok. Het is jammer dat het nu al eindigt.”

De Brabantse zal ook in 2020 uitkomen voor de oranje formatie. “Ik zit op m’n plek bij CCC-Liv en ben dus ontzettend blij met de contractverlenging van vorige week. Ik doe nu voorzichtig aan met m’n rug, zodat ik binnenkort m’n trainingen weer kan doen en komende winter een goede basis kan leggen voor volgend seizoen.”

Over een paar weken, op 28 augustus wordt in Moergestel weer begonnen met de veldrittrainingen voor jonge coureurs. Die is alleen bedoeld voor jeugdrenners en 1ste en 2de jaars Nieuwelingen. In overleg met Twan van Gestel zijn hier ook junioren en U23 renners welkom. Vanaf de categorie junioren kunnen renners ook aansluiten bij de veldrittraining in Alphen. Dit is mogelijk in overleg met trainer Gerben de Knegt. In wezen zijn de trainingen in Alphen vanaf komende woensdag 14 augustus vooral bedoeld voor de renners uit de talentgroepen veldrijden van de KNWU.

 

Over pgijsbers

Wielersportliefhebber
Dit bericht werd geplaatst in 1 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.